telefteanea

Breadcrumbs

του θεολόγου κ.Μιχαήλ Γ. Χούλη

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΙΣΤΕΥΕΙ Η ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑ

Η Σαηεντολογία είναι η πρώτη τεχνολογική θρησκεία που εμφανίστηκε στην ιστορία (στις τελευταίες δεκαετίες του εικοστού αιώνα)  και ιδρυτή έχει τον διανοούμενο, λογοτέχνη και φιλόσοφο Λ. ΡΟΝ ΧΑΜΠΑΡΝΤ (1911 – 1986). Ο Χάμπαρντ έγινε ιδιαίτερα γνωστός με το βιβλίο του ‘Διανοητική: Η Σύγχρονη Επιστήμη της Πνευματικής Υγείας’, που γράφτηκε το 1950 και παρουσίασε τεράστια εκδοτική επιτυχία. Εκεί καταγράφει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κατά τη γνώμη του όποιος το επιθυμεί να οδηγηθεί στην πνευματική τελειότητα και επίγνωση και στην ελευθερία από τον ‘κακό’, θα λέγαμε εμείς, εαυτόν του.

Κατά την άποψη της Σαηεντολογίας, κάθε βίαιο συναίσθημα, οργή, λύπη, απελπισία και οτιδήποτε δυσάρεστο καταγράφεται στο τμήμα της διάνοιας του ανθρώπου που ονομάζεται ‘Αντιδραστική Διάνοια’, σε αντίθεση με την ‘Αναλυτική Διάνοια’, που περιέχει τις αποτυπωμένες διανοητικές εικόνες. Η αντιδραστική διάνοια αποθηκεύει τις δυσάρεστες πληροφορίες με τα ‘έγγραμμα’, που αποτελούν πλήρη καταγραφή κάθε αίσθησης των συμβάντων, ακόμη κι αν ο παθών έχει υποστεί αναισθησία από κάποιο πέσιμο, χτύπημα, αρρώστια κ.λπ. ή δεν γνωρίζει τι γίνεται γύρω του. Αυτά τα έγγραμμα επανενεργοποιούνται στην περίπτωση που στη ζωή του ανθρώπου συμβούν ένα ή παρόμοια περιστατικά από αυτά που έζησε κάποτε, οπότε μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και σε ψυχοσωματικά προβλήματα, αυξημένη υπερένταση  κ.α. Η αφύπνιση των εγγράμμων ονομάζεται ‘διέγερση’. Σκοπός της Σαηεντολογίας είναι να εξαλείψει τα έγγραμμα και την αντιδραστική διάνοια και να αφήσει εν ισχύ μόνο την αναλυτική διάνοια, κατάσταση που ονομάζεται ‘Κλήαρ’ στη γλώσσα τους και σ’ αυτήν  ενδυναμώνετε η πρωτοβουλία, ο χαρακτήρας, οι καλλιτεχνικές ικανότητες του ατόμου κ.α.

Η διαδικασία για να εξαλείψει κανείς την αντιδραστική του διάνοια ονομάζεται «’Ωντιτινγκ». Στο Ώντιτινγκ συμμετέχει ο «Ώντιτορ», ένας ειδικά εκπαιδευμένος σαηεντολόγος, και ο ‘Πρηκλήαρ’, ο άνθρωπος εκείνος που θέλει να γίνει Κλήαρ, να απαλλαχθεί δηλαδή από τις οδυνηρές εμπειρίες της ζωής και από ανεπιθύμητα ψυχικά εμπόδια. Ως όργανο χρησιμοποιείται το ‘Ηλεκτροψυχόμετρο’ ή κοινώς λεγόμενο ‘Ηλεκτρόμετρο’. Αυτό είναι μια συσκευή με ενδείξεις θαθμολογίας, τα ηλεκτρόδια του οποίου κρατεί το άτομο και μέσω του οποίου διοχετεύεται στο σώμα του μια ροή ηλεκτρικής ενέργειας 1,5 Volt. Κάθε μετατόπιση των διανοητικών φορτίων (από αποκαλυφθείσες άσχημες εμπειρίες) καταγράφεται στο όργανο, ενώ η βελόνα μετακινείται λίγο ή πολύ. Αυτό συμβαίνει με τις κατάλληλες ερωτήσεις του ειδικά εκπαιδευμένου ‘Ωντιτορ. Συνεχείς επαφές και συνομιλίες έχουν ως αποτέλεσμα να ξεπεραστούν οι φόβοι και οι δυσάρεστες καταστάσεις του παρελθόντος και να σβήσει το μέρος εκείνο της αντιδραστικής διάνοιας για τοο οποίο έγινε και η συνεδρίαση. Επαναλαμβανόμενες συνεδριάσεις έχουν ως αποτέλεσμα την εξαλειψη των υπολοίπων επί μέρους τμημάτων της αντιδραστικής διάνοιας, που έχει σαν συνέπεια την πνευματική ελευθερία και πρόοδο του ανθρώπου. 

Η ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ

Η Σαηεντολογία, ούσα οργανωμένη σε πλήρη θρησκεία, έχει γάμους, βαφτίσια, εξομολόγηση μελών, επικήδειες τελετές, διάφορες γιορτές, εκκλησιαστικά σκεύη, άμφια ιερατικά κ.α. και είναι πολύ καλά δικτυωμένη σε όλο τον κόσμο.

Στη θρησκεία της Σαηεντολογίας ο Θεός δεν είναι ξεκαθαρισμένο πώς είναι, τι είναι, πού είναι ή πώς υπάρχει, αλλά θεωρείται μια κατάκτηση του ανθρώπου, όσο οδεύει προς ανώτερες πνευματικές κατακτήσεις. Ο άνθρωπος καλείται μόνος του να επιλέξει το δικό του Θεό, επιλογή που απορρέει από τη σωστή χρήση του ΄Ωντιτινγκ και τη σωστή διαφώτιση.

Ένα πολύ επικίνδυνο ακόμη στοιχείο της Σαηεντολογίας είναι η πίστη της στην μετενσάρκωση, σε προηγούμενες ή επόμενες ζωές των ανθρώπων μέσα  σε διαφορετικά σώματα και η διδασκαλία της εξόδου από το σώμα κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων ώντιτινγκ πολλών σαηεντολόγων, γεγονός που ονομάζουν ‘εξωτερίκευση’. Δεδομένου ότι ο άνθρωπος ο ίδιος θεωρείται γι’αυτούς το πνεύμα του, που ονομάζεται ‘Θήταν’ (έχει επίσης ‘διάνοια’ και ‘σώμα’, άρα είναι τριμερής), είναι αθάνατος και έχει τη δυνατότητα απείρων γεννήσεων, ο άνθρωπος μπορεί να αφήνει το σώμα του και να ζει χωρίς εξάρτηση από τη σάρκα του, διδασκαλία παρόμοια με τον πνευματισμό και τα αστρικά ταξίδια του αποκρυφισμού, όπου το σώμα έχει ελάχιστη αξία. Έτσι η έννοια της ψυχής που έχει η Σαηεντολογία διαφέρει από εκείνη του Χριστιανισμού. Στη Σαηεντολογία ο άνθρωπος είναι ψυχή που χρειάζεται προς το παρόν ένα σώμα ως υλική μορφή, ενώ στο χριστιανισμό ο άνθρωπος αποτελείται από ψυχή και σώμα, υπάρχει ψυχοσωματικά. Πάνω από τον Θήταν βρίσκεται στη Σαηεντολογία ο ‘λειτουργικός Θήταν’, μια διευρυμένη πνευματική συνείδηση ενός όντος, το οποίο ελέγχει τέλεια την ύλη, το χώρο, το χρόνο και την ενέργειά του και έχει αποδεσμευτεί από την ‘ψευδαίσθηση’ της υλικής μορφής και του υλικού σύμπαντος.

Όσον αφορά τη λύτρωση και πώς αυτή επέρχεται στους πιστούς, στον μεν χριστιανισμό κεντρική και ουσιαστική θέση έχει ο Θεανθρωπος Ιησούς Χριστός, ο οποίος δωρίζει τη σωτηρία σε εκείνους που τον παρακαλούν  με αγνή καρδιά, άδολες πράξεις, προσευχή, ταπείνωση, φιλανθρωπία και άλλες αρετές, ενώ στη Σαηεντολογία αντίθετα ο άνθρωπος σώζεται από μόνος του, αφού καταλήξει στο 8ο το και ανώτερο πνευματικό επίπεδο ονομαζόμενο, μέσα από μια διαδικασία ώντιτινγκ αυτοεπίγνωσης ‘καθ΄οδόν’, που οδηγεί στο σταμάτημα του αιώνιου κύκλου των μεταβιώσεων και στην πλήρη συνειδητοποίηση του εαυτού του. Η μέθοδος προς αυτην την κατεύθυνση μοιάζει με έναν άλλου είδους διαλογισμό εν εγρηγόρσει και με τη γιόγκα, διότι η μορφή του θεού όπως και στη γιόγκα ορίζεται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τις σχολές της.

Μοιάζει ακόμη η Σαηεντολογία με το Βουδδισμό, στον οποίον, στα αρχικά του τουλάχιστον στάδια, δεν υπάρχει λυτρωτής ή Θεός, αλλά φτάνει κανείς στη φώτιση από μόνος του. Αυτό δείχνει άλλωστε η έλλειψη προσευχής και επαφής με το ‘Υπέρτατο Όν’ , όπως καλείται από τη θρησκεία της Σαηεντολογίας ο Θεός, που δεν τους είναι πάντως αναγκαίος για την πνευματική τους αφύπνιση [Τα στοιχεία ελήφθησαν από το βιβλίο της Διεθνούς Εκκλησίας της Σαηεντολογίας «Τι είναι η Σαηεντολογία», New ERA Publicatinos International ApS, 1999, ενώ οι τελικές εκτιμήσεις είναι του συγγραφέα].

Ο χριστιανός επομένως που εντάσσεται στην Σαηεντολογία αυτομάτως χάνει την ιδιότητα του ορθοδόξου πιστού και το βάπτισμά του καθίσταται ανενεργό, βρίσκεται δε αυτομάτως εκτός θείας χάριτος, με τεράστιους κινδύνους για τον ίδιο και το συγγενικό ή οικογενειακό του περιβάλλον. Άλλωστε κι αυτός ακόμη ο σταυρός, που για το χριστιανισμό συμβολίζει τη θυσία του Χριστού χρησιμοποιείται ως κεντρικό σύμβολο από τη θρησκεία τους με αποκρυφιστικό περιεχόμενο.   

Η ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΗΣ

Επί της πολιτικής και κοινωνικής σφαίρας τώρα, αφού επισημάνουμε ότι σύμφωνα με την Κοινοβουλευτική Επιτροπή επί των Αιρέσεων στη Γαλλία, η Σαηεντολογία είναι ίσως η πλουσιότερη οργάνωση στον κόσμο (και ακολουθεί εκείνη των Μαρτύρων του Ιεχωβά), αναφέρουμε ότι διαθέτει 60 θυγατρικές οργανώσεις, συνεργάζεται με μεγάλες ανά τον κόσμο επιχειρήσεις (Τζένεραλ Μότορ, Κόκα Κόλα, Σιτροέν, Περιέ, Μόμπιλ Όιλ, Φολκσβάγκεν κ.α.), εμφανίστηκε να κατέχει σχέδια των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων  στα γραφεία της οποίας (ως ΚΕΦΕ – Κέντρο Εφηρμοσμένης Φιλοσοφίας Ελλάδος) κατασχέθηκαν από τις εισαγγελικές αρχές, προσπάθησε να φρενάρει έρευνα του ανακριτή σε βάρος των μελών της στην Ισπανία (μέσω του αμερικανού πρέσβη στην Μαδρίτη), χρησιμοποίησε τον ίδιο τον Μπιλ Κλίντον υπέρ των συμφερόντων της (είναι γνωστά τα επίσημα διαβήματά του στη γερμανική κυβέρνηση προς χάρη των δικαιωμάτων της Σαηεντολογίας) και τέλος θυμίζουμε τη στάση των υπουργών των 16 ομόσπονδων κρατιδίων, που έθεσαν το 1997 τη Σαηεντολογία υπό παρακολούθηση ‘για εχθρική στάση έναντι του Συντάγματος’ [Πληροφορίες από κείμενο του πολιτικού γραφείου του Στυλιανού Παπαθεμελή, δημοσιευμένο στην εφημερίδα ‘Χριστιανική’, αρ. φύλ. 631, της 7ης Μαρτίου 2002, με τίτλο ‘Εθνικός και Κοινωνικός Κίνδυνος οι Αιρέσεις’].

Το χειρότερο απ’ όλα, και ένας σημαντικός λόγος ένεκα του οποίου έκλεισε το ΚΕΦΕ στην Αθήνα μετά τα πορίσματα – καταπέλτες εναντίον του του εισαγγελέα Ιωάννη Αγγελη, είναι οι παρακολουθήσεις της προσωπικής και οικογενειακής ζωής δημοσίων προσώπων, που δεν αποκλείεται να γνωστοποιούνται οι κινήσεις τους σε άγνωστα κέντρα του εξωτερικού, αφού άλλωστε η θρησκευτικοοικονομική αυτή οργάνωση λογοδοτεί στην Αμερική και τη Δανία και ελέγχει πλήρως τα μέλη της. Μετά από αίτηση μάλιστα 4000 ατόμων, πολλοί εκ των οποίων υπήρξαν γονείς και συγγενείς θυμάτων της οργάνωσης, ο Νομάρχης της Αθήνας παρέπεμψε την υπόθεση στο δικαστήριο με αίτημα τη διάλυση του Κέντρου. Διαπιστώθηκε ότι το τότε Σωματείο ασκούσε οικονομική και εμπορική δραστηριότητα, διατηρούσε φακέλους για ορισμένα μέλη του ή μη (το ίδιο έπραττε η Σαηεντολογία των Βρυξελλών με φακέλωμα 2.000 πολιτών «Πολιτική Ενημέρωση, φύλ. 55, 2002» ) με απόρρητο περιεχόμενο, χορηγούσε φαρμακευτικές ουσίες κατά τη διάρκεια του ώντιτινγκ και της ‘αποκαθαρσης’ και προσέγγιζε νέα μέλη με το πρόσχημα ευρέσεως εργασίας. Μετά από ερεύνα ειδικής νομαρχιακής επιτροπής ανακαλύφθηκε ότι τα μέλη μετά την προσχώρηση τους στο συγκεκριμένο σωματείο παρουσίαζαν ‘αλλαγη στη συμπεριφορά τους, αλλοίωση προσωπικότητας, έλλειψη πρωτοβουλίας, τάση αυτοκτονίας, τάση αδιαφορίας προς την οικογένεια τους, το κοινωνικό και φιλικό τους περιβάλλον ……. και καθίστανται εν  τέλει άτομα προγραμματισμένα, άβουλα και πειθήνια στις προσταγές του ΚΕΦΕ’ [Τα ανωτέρω στοιχεία ελήφθησαν από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, της 13ης Ιουλίου 1996].

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος κατήγγειλε επίσης το ΚΕΦΕ  εξ αφορμής της αναμενόμενης μετονομασίας του σε ‘Ελληνικη Εκκλησία της Σαηεντολογίας {αφού διελυθη από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών (αποφ. 7380/1996) και από το Εφετείο Αθηνών (αποφ. 10.493/1997) διότι επιδίωκε, συν τοις άλλοις, ξένους προς τη φύση και την έννοια του ανθρώπου σκοπούς} ότι δεν δικαιούται ως εμπορική και οικονομική επιχείρηση με ολοκληρωτικές δομές που είναι να αυτοχαρακτηρίζεται με τον τίτλο Εκκλησία –παρακολουθούσε εξάλλου και εκκλησιαστικά πρόσωπα μεταξύ των οποίων τον μακαριστό Σεραφείμ, τον π. Αντώνιο Αλεβιζοπουλο, τους Σεβ. Μητροπολίτες Κορίνθου, Νικοπολεως και Δημητριάδος (νυν Αρχιεπίσκοπο Αθηνών), αλλά και τους κ.κ. Εβερτ, Παπαπολιτη, Παπαθεμελη, Σαμαρα, Δημητροκαλη κ.α.- και επειδή ακόμη η ίδια η οργάνωση τους διακήρυττε πως δεν είναι θρησκεία, ενώ από το 1995 άρχισε να αποκαλείται θρησκεία για να τύχει συνταγματικής προστασίας με το πρόσχημα της δίωξης των μελών της [βλεπε και εφημ. «Χριστιανικη» 17ης Δεκεμβριου 1998]. 

Αλήθεια, όταν είναι γνωστό: α) ότι στην Ελλάδα το 1995 δρούσαν ηδη 423 θρησκευτικές και φιλοσοφικές ομάδες, σύλλογοι και παραθρησκειες  με διδασκαλία και πρακτική ασυμβίβαστη προς την Ορθόδοξη πίστη, που προσηλυτιστικά χρησιμοποιούν διάφορα προσωπεία για να παγιδέψουν και να αποπροσανατολίσουν νεαρά κυρίως άτομα που βιώνουν απογοητεύσεις ή είναι άνεργοι ή κάνουν χρήση ναρκωτικών κ.λπ.,  β) ότι παγκοσμίως, αλλά και στη χώρα μας, οι διάφορες θρησκευτικές σέκτες προσπαθούν να διεισδύσουν και να ελέγξουν τις δημοκρατικές και κρατικές δομές χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο τα ανθρώπινα δικαιώματα, γ) ότι παραχαράσσουν και διαστρέφουν με τις διδασκαλίες τους και την ‘ηθική’ τους τις αξίες, τα υγιή στοιχεία και τις αρχές του προσώπου, της οικογένειας και της κοινωνίας, δ) ότι το θρησκευμα απαλείφθηκε από τις ταυτότητες για να προστατεύσει υποτίθεται τις μειονότητες από τη συλλογή και χρήση προσωπικών τους στοιχείων, ενώ έτσι δρουν τελείως ανεξέλεγκτα οι διάφορες παραθρησκευτικες παραφυάδες στην Ελλάδα,  που με την απόφαση αυτή τρίβουν ικανοποιητικά τα χέρια τους, και ε) δεδομένης της σχέσης τους και συνεργασίας τους με διεθνείς οργανισμούς για τα ανθρώπινα δικαιώματα, την ειρήνη, την υγεία και την οικολογία, ερωτάται ποιος θα προστατεύσει τους έλληνες Ορθοδόξους από τον καθημερινά διαπιστούμενο αυτόν ψυχοσωματικό κίνδυνο; [βλεπε και αρθρο του Ι.Μ. Χατζηφωτη, στον ‘Τυπο της Κυριακης’ της 9ης Ιουλιου 2000, σελ. 11].

  • Τετάρτη 27 Μαΐου
    Απόδοσις Εορτής Πάσχα,
    Ελλαδίου, Θεράποντος και Αλυπίου

Δημιουργία ιστοτόπου ΑΔΑΜ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ